Schade melden

Help, ik heb schade!

Een inbraak, autoschade, stormschade, een lekkage, of schade aan je laptop is natuurlijk heel vervelend! Wij helpen je daarom zo goed en zo snel mogelijk, zodat jij weer verder kunt met de dingen die voor jou belangrijk zijn.

Schade melden tijdens kantooruren

Wij helpen je graag bij het claimen van schade en al jouw vragen over schade.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:30 uur.
Telefoonnummer: 010-4248803

Stappenplan

Beperk de schade

De verzekeringsmaatschappij stelt het verplicht om direct maatregelen te ondernemen om verdere schade te beperken. Denk aan wat je zelf kunt doen bij brand of waterschade. Noodmaatregelen kunnen soms kosten met zich meebrengen. Vergeet niet om deze kosten bij ons te melden.

Bewijsmateriaal

Zorg er bij schade altijd voor om foto’s te maken van de geleden schade. Deze foto’s dienen als bewijsmateriaal voor de verzekering. Zorg dat de schade goed zichtbaar is op het beeldmateriaal.

Noteer datum & tijdstip

Zorg ervoor dat je het moment van de schade zo goed mogelijk vastlegt, noteer de datum en het tijdstip van de schade. Dit kan namelijk van belang zijn voor de verzekeraar, bijvoorbeeld bij weerschade. De verzekeraar kan bij het KNMI navraag doen bij noodweer en heftige weersituaties om de schade te bevestigen.

Meld de schade

Meld de schade altijd bij ons. Om de schade claim in te dienen laten wij je eerst een schadeformulier invullen. Dit formulier kunnen we e-mailen, per post versturen of invullen bij ons op kantoor. Aan de hand van het schadeformulier kunnen wij beoordelen of de schade gedekt wordt door jouw huidige verzekering.

Afhandeling claim

Zodra de schade bij ons is gemeld, nemen wij contact op met de verzekeraar die de schade zal beoordelen. In sommige gevallen kunnen we een schade-expert langs sturen. Dit is afhankelijk van de hoogte van het schadebedrag of bij uitzonderlijke schades. De schade-expert zal dan langskomen om de schade ter plaatse te bekijken en het schadebedrag vaststellen.

Schade melden buiten kantooruren

Door een vinkje te plaatsen ga je ermee akkoord dat wij jouw gegevens opslaan en verwerken. Meer informatie hierover vind je in onze Privacy Statement.

Noodsituaties

Verkeersongelukken

Heb je een ongeluk gehad in het verkeer? Raadpleeg het alarmnummer op je groene kaart.
Ben je gewond geraakt? Schakel dan altijd de hulp in van alarmdiensten.

Brand

Heb je brand(schade)? Schakel dan direct hulp in van alarmdiensten, zoals de brandweer en politie. Indien nodig regelen zij ter plekke een alternatieve verblijfsplaats en schakelen de hulp in van schadediensten.

Inbraak

Heb je inbraak(schade)? Schakel dan direct de hulp in van alarmdiensten als de politie in. Indien nodig regelen zij ter plekke een noodslot en kunnen je helpen bij het doen van aangifte.


Reizen

Voor schade op reis kun je bellen met de alarmcentrale van jouw reisverzekeraar deze kun je terug vinden op het polisblad of op het reispasje (indien van toepassing).

Ben jij nog wel goed verzekerd?

Passen jouw verzekeringen nog wel bij jouw huidige situatie? Oververzekerd zijn is net zo vervelend als onderverzekerd. Doe nu de verzekeringscheck!

Gratis verzekeringscheck

Deze website maakt gebruik van cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die je aan ze hebt verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van je gebruik van hun services.

Meer informatie